Az Acura NSX GT3 versenyautó nyilvános teszten vett részt a nyáron a Pirelli World Challenge edzésén Lexingtonban. A volán mögött Peter Kox fejlesztőpilóta foglalt helyet, aki a 2,25 mérföld hosszú, 14 kanyaros pályán tette próbára az NSX-et.
"A nagyon sikeres tesztprogramunkra alapozva előrelépünk, és megnézzük, hogyan állunk a versenyben" - mondta Art St. Cyr, a Honda Performance Development elnöke. "Közép Ohio tökéletes lehetőségnek tűnik arra, hogy feszegessük autónk határát, és fontos tapasztalatokat gyűjtsünk a fejlesztéshez."
Az Acura NSX GT3 még ebben az évben átesik a homologizáción, hogy jövőre rajthoz állhasson az észak-amerikai versenysorozatban. Meghajtásáról egy 3,5 literes, 75 fokos hengerszögű, ikerturbós benzinmotor gondoskodik - azonos specifikációval, mint a sorozatgyártású változat. Az alumínium alapú, több összetevős vázszerkezetet a vállalat különálló gyártóközpontjában, a Performance Manufacturing Centerben készítik. A V6-os motort szintén Ohióban szerelik össze.
A kezdeti fejlesztéseket a vállalat japán tervezői kara végezte európai és japán versenypályákon végrehajtott tesztekkel. A további munkálatokért és a homologizációért az észak-amerikai mérnökcsapat felel a kaliforniai Honda Performance Developmentnél (HPD).
Az Acura NSX GT3 versenyautó a Honda luxusmárkájának versenysportbeli hagyományait bővíti. Az Acura 1991-ben, 1992-ben és 1993-ban győzött az IMSA Camel Lights bajnokságban és a 2009-es American LeMans sorozatban. Jelenleg két TLX GT küzd a Pirelli World Challenge-ben. Június 26-án Ryan Eversley elsöprő sikert aratott a hétvégi versenyen.
Az Acuráról
Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Precizitás alkotta teljesítményt nyújt olyan innovatív technológiákon keresztül, mint az összkerék-kormányzás vagy a különleges összkerékhajtás. 2016 márciusában volt 30 éve annak, hogy a Honda létrehozta luxusmárkáját.
Az Acura termékpalettája öt modellt ölel fel - az RLX zászlóshajót, a teljesítményorientált TLX és az ILX sportszedánokat, továbbá az ötszemélyes RDX és a hétüléses MDX szabadidő-autókat. Utóbbi Amerika minden idők legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ja. Idén tavasszal csatlakozott a modellkínálathoz az NSX szupersportautó, a márka Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatát megkoronázva.
Az Edmunds.com immáron az ötödik egymást követő évben ítélte a legjobb minősítést az Acurának a luxusautó-gyártók közül, mivel ezen modellek értéktartása a legkiemelkedőbb egy ötéves intervallum után. 2015-ben az Amerikában értékesített Acurák majdnem 98%-a helyben készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.
Kapcsolódó cikkek