Az Acura NSX nyerte a Road&Track magazin Év Teljesítményorientált Autója díját. A csúcsmodell a világ legjobb sportautói közül nyolcat utasított maga mögé a teljesítmény, a stílus és az érzelem páratlan kombinációjával.
Az NSX nagymértékben köszönhette sikerét egyedülálló vezetési élményének. A neves Road&Track szerint végre egy olyan hibrid jármű született, amelybe a technológia nem kényszerből, hanem sokkal inkább a vezetési élményért került bele. A finom pedálmozdulatoktól kezdve a tomboló V6-os biturbóig minden a vezető páratlan bevonását segíti elő.
"Az új NSX minden szempontból - gyorsulás, fékezés és kanyarodás - egy pontos, új vezetési élményt ad" - mondta Jon Ikeda, az Acura alelnöke. "Az NSX neves értékelők által megítélt díja nemcsak az autónak nagyszerű elismerés, de tanúskodik csapatunk képességeiről, eltökéltségéről és versenyszelleméről is. Igen büszkék vagyunk."
ARoad&Track magazin négynapos tesztsorozatot követően ítélte meg az Év Teljesítményorientált Autója díjat. A Tennessee, valamint Kentucky útjain és versenypályáján tették próbára a résztvevőket. A versenyzők között csak vadonatúj vagy 2016-ban jelentősen felfrissített modell szerepelhetett. A végső döntés meghozatalakor az érzelmi hatás, a teljesítmény és az érték a mérvadó szempontok.
A teljesítmény értékelésekor a szerkesztők megvizsgálják a gyorsulást, a fékezést, a váltási pontokat, a motorhang erősségét és a tömeget az éppen aktuális időjárási körülmények között. A motor, a váltó, az erőátviteli rendszer, a kormányzás, az abroncsok és a fékek is górcső alá kerülnek.
Az USA-ban 573 lóerős Acura NSX tavasszal mutatkozott be, s rögtön felülírta a szupersportautókról alkotott hagyományos képzeteket három elektromos és biturbós, V6-os motorjával, valamint fejlett összkerékhajtásával (SH-AWD). A kategóriában egyedüli modellként készül Amerikában, nevezetesen egy különálló gyártóközpontban, amely a Performance Manufacturing Center névre hallgat, és Marysville városában fekszik.
A győztes NSX piros színben, karbon-kerámia fékrendszerrel, karbon külső kiegészítőkkel, Y-vágású felnikkel, Pirelli Pzero Trofeo abroncsokkal, belső sportcsomaggal és prémium audiorendszerrel aratott sikert. A tesztelt modell ára 201 ezer dollár volt, míg az alapár 156 ezer.
Az NSX nyolc ellenfele az Audi R8 V10 Plus, a BMW M4 GTS, a Corvette Grand Sport, a Jaguar F-Type SVR, a Lotus Evora 400, a Mercedes-AMG C63S, a Nissan GT-R Nismo és a Porsche 911 Turbo S volt.
Az Acuráról
Az Acura egy meghatározó luxusmárka az autós világban. Precizitás alkotta teljesítményt nyújt olyan innovatív technológiákon keresztül, mint az összkerék-kormányzás vagy a különleges összkerékhajtás. 2016 márciusában volt 30 éve annak, hogy a Honda létrehozta luxusmárkáját.
Az Acura termékpalettája öt modellt ölel fel - az RLX zászlóshajót, a teljesítményorientált TLX és az ILX sportszedánokat, továbbá az ötszemélyes RDX és a hétüléses MDX szabadidő-autókat. Utóbbi Amerika minden idők legkelendőbb három üléssoros luxus SUV-ja. Idén tavasszal csatlakozott a modellkínálathoz az NSX szupersportautó, a márka Precizitás alkotta teljesítmény jelmondatát megkoronázva.
Az Edmunds.com immáron az ötödik egymást követő évben ítélte a legjobb minősítést az Acurának a luxusautó-gyártók közül, mivel ezen modellek értéktartása a legkiemelkedőbb egy ötéves intervallum után. 2015-ben az Amerikában értékesített Acurák majdnem 98%-a helyben készült hazai és világpiaci alkatrészek felhasználásával.
Kapcsolódó cikkek
> 589 kilométer a Honda Clarity hatótávolsága